Besök hos barnmorskan

Imorse var jag på besök hos barnmorskan och det gick jättebra. Jag kom dit vid halv så jag fick sitta i väntrummet i 20 min innan Ann-Kristin kom och hämtade mig. Att sitta och vänta i ett väntrum är hemsk, känns som om man väntar på att något hemskt ska hända eller att man ska få ett hemskt besked.

När jag väl fick komma in satt vi och pratade lite om vad vi skulle göra och det enda som stod på schemat var att lyssna på bebisens hjärta och sen skulle jag få ställa frågor om jag ville. Bebisen var väldigt livlig och det tog lite tid innan man kunde höra hjärtat klart och tydligt. Hjärtslagen låg på 144 och det var bra =)

Efter att vi hade lyssnat på hjärtat pratade vi lite om föräldragrupp och även om jag ska byta till Gripen när vi flyttar. MVC på Rud kanske skulle byta lokaler och börja vara på Kronoparken och då blir det en väldigt lång bit att åka så jag har bestämt mig för att byta till Gripen så det bli närmare. Ann-Kristin skickade även ut en förfrågan om det skulle startas en föräldragrupp för unga eftersom vi gärna vill hamn i en sån, i alla fall jag eftersom jag är ung men T är ju lite äldre men det skulle ändå kännas bra att hamna med andra som är i ungefär samma ålder som mig.

Vi pratade även om att jag ska börja äta Niferex och A tyckte att jag skulle börja med det med en gång. Så efter mötet gick jag iväg och köpte ett paket.

När jag gick in på vårdcentralen i dag satte jag på mig blåa skoskydd men sen när jag skulle åka hem så hade jag totalt glömt bort att jag hade skoskydden på fötterna så jag gick ut till med dem på. Som tur var upptäckte jag att jag hade glömt att slänga skoskydden...
Bilder på magen från igår 21+1

Kommentarer
» Matilda

Vad fint det blev med den nya designen! Haha det där med skoskydden är ju en riktig klassiker :D

2009-08-06 10:55:25
» Matilda

Ja visst blev det bra! Haha ja det är väl detm, men så pinsamt att man lyckas med det!!

2009-08-06 20:05:43
URL: http://mamamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback