Kilterrängen 2009

I lördags var jag och T på Kilterrängen. T var med och tävlade på 25 km och det var sammanlagt 23 stycken som sprang 25 km. Jag hade lite problem med att hitta till stugan där loppet började men efter att ha åkte ner till Fryksta och sen åkt upp tillbaka mot Kil så hittade jag rätt.

Jag gick och ställde mig vid starten och väntade på att jag skulle få syns på T. Han var och värmde upp i skogen med några löpare från Göta och hans kompis Lars-Olof Gävert.  Starten blev lite försenad för att en kille från Kils OK skulle beskriva hur man skulle springa beroende på vilken distans man tävlade i.

Vid 10:40 kom alla löpare iväg och jag gick och ställde mig i toppen av slalombacken för att vänta på att de skulle komma dit. Jag fick vänta i cirka 45 minuter och sedan kom den första löparen till backen. Nästan alla löpare gick upp för backen och sprang precis i slutet och det skulle jag också ha gjort om jag hade varit med. Slalombacken är inget att leka med!!

Jag fick ganska många bilder på T och några andra löpare under loppets gång och jag fick även några riktigt fina bilder vid målet. T kom i mål på 2.06.21 och det var en riktigt bra tid tycker jag med tanke på att han sprang Å-stadloppet förra veckan och även hade en träningsvecka samma vecka med riktigt tuffa intervaller!

Idag så blev det ingen träning för någon av oss men vi gick en härlig och ganska lång promenad i skogen, ett riktigt fint avslut på helgen.

Några bilder på T vid Kilterrängen


Kommentarer
» T

Kul att du tyckte det va kul att titta på mig =)

2009-08-30 19:10:48
URL: http://julle1982.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback