Nytt porslin

Igår var jag och Matilda på Ikea och shoppade lite. Hittade tallrikarna som jag hade kollat ut men skålarna som var av samma serie fanns inte i den färgen jag hade titta på så jag köpte ett par andra skålar som matchade tallrikarna väldigt bra. Köpte även bestick och idag insåg jag att jag redan har nya bestick så nu får vi massa bestick. Jag skaffade ett Ikea family-kort så jag fick rabatt när jag handlade.

Sen åkte jag hem till mamma och titta på saker att ta med till lägenheten. Jag hittade massa bra saker som jag ska ta med mig, bland annat många tavlor som farmor har målat, ett nytt våffeljärn, en ny kökslampa och en ny pajform.

Idag har jag varit uppe på vinden och hämtat ner ännu mer saker som ska med och jag hittade även en del barnböcker på spanska.  Jag ska beställa fler spanska barnböcker från Lilla Gnistan och Fabeliten och jag ska även be mamma köpa lite spanska barnböcker och skicka hit till mig samtidigt som hon skickar bebiskläderna. Min mamma har även tänkt  försöka komma och hälsa på nästa sommar och då får bebisen höra ännu mer spanska och träffa sin underbara mormor.
Mina spanska barnböcker  & vårat nya porslin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback