En kväll på förlossningen

Sen klockan 12 idag har jag haft värk på båda sidor om magen och det har varit en gansa kraftig värk. Runt 6 så ringde jag till mamma för jag ville inte vara själv när jag hade sån värk. När vi kom hem till mamma tyckte hon att jag skulle ringa till Marita och fråga om hon kunde veta vad det var som orsakade min smärta. Hon trodde att det hade med livmodern att göra och att den växer men hon tyckte ändå att jag skulle åka in till förlossningen och kolla.

Inne på förlossningen fick jag träffa barnmorskan som jag går till på vårdcentralen och det kändes skönt att det var någon som jag kände. Hon började med att känna på magen och sedan blev det dags för CTG-kurva(jag fick en litet dosa som tog upp hjärtaktiviteten hos lillen och en som kollade om jag hade några sammandragningar. Sen fick jag även en liten stav med en knapp på som jag skulle trycka på varje gång jag kände bebisen röra på sig eller sparka). så fick jag ligga i cirka 20 minuter och sedan kom Anneli tillbaka in och kollade så att allt såg bra ut.

Sen fick jag vänta på att en läkare skulle komma in och känna på magen och prata lite med mig. Jag fick vänta ganska länge för det var väldigt många som höll på att föda men det var bara trevligt att ligga och prata med mamma och försöka härda ut. Allt såg bra ut och min smärta berodde troligen på att livmodern håller på att växa och ledband och sådant tänjs ut.

Det var skönt att allt var okej i alla fall :)

Kommentarer
» Kristin

skönt att höra att det inte var någon fara :)

2009-09-05 22:32:52
URL: http://raaff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback